Skip to main content
  • Aktualności
  • UWAGA NA FAŁSZYWE WIADOMOŚCI PRZESYŁANE PRZEZ OSOBY TRZECIE!

UWAGA NA FAŁSZYWE WIADOMOŚCI PRZESYŁANE PRZEZ OSOBY TRZECIE!

31-01-2020

Szanowni Państwo, prosimy o ostrożność i wzmożoną uwagę w stosunku do wiadomości pochodzących z nieznanych źródeł, zawierających np. linki do wystawionych faktur, do dokonania płatności i inne tym podobne. Linki te mogą kierować na fałszywą stronę podszywającą się pod autentyczną stronę np. na taką, która zainstaluje na komputerze użytkownika złośliwe oprogramowanie lub na fałszywą stronę logowania do bankowości elektronicznej.

Prosimy o nieodpowiadanie na te wiadomości, niekorzystanie z umieszczonych w nich linków, nieujawnianie swoich danych. Zainstalowanie złośliwego oprogramowania może skutkować np. kradzieżą tożsamości w mediach społecznościowych, utratą do nich danych dostępowych, a w przypadku bankowości elektronicznej np. zlecaniem z rachunku nieuprawnionych transakcji.  Podanie na fałszywej stronie banku loginu, hasła, kodu z narzędzia autoryzacyjnego, może skutkować ich wykorzystaniem przez osoby nieuprawnione. Posiadając takie informacje podszywający się pod Bank może zlecać z rachunku nieuprawnione transakcje.

Bank Spółdzielczy w Olecku nie wysyła tego typu wiadomości. Jeżeli powezmą Państwo podejrzenie co do wiarygodności otrzymanego meila, prosimy o kontakt z naszą placówką.

Komunikat dotyczący bezpieczeństwa

UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych

Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:

  • przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
  • podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
  • zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
  • wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE

NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!

NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!

NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!

PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc do swojej placówki, pod numer:

Olecko, godz. 8:00-16:00, tel. 87 520 44 57,

Gołdap, godz. 8:00-15:30, tel. 87 615 41 01,

Kowale Oleckie, godz. 7:30-15:00, tel. 87 523 82 15,

Świętajno, godz. 7:30-15:00, tel. 87 521 54 16;

Ełk, godz. 8:00-15:30, tel. 87 610 71 62,

Suwałki, godz. 8:00-15:30, tel. 572 776 819,

Wieliczki, godz. 7:30 - 15:00, tel. 87 521 42 23;

Dubeninki, godz. 7:30-15:00, tel. 87 615 81 27

Więcej