Sprzętowe klucze zabezpieczające (U2F) to małe urządzenia, wyglądem przypominające pendrive, dające szerokie możliwości silnego uwierzytelniania wieloskładnikowego przy pomocy komunikacji zbliżeniowej NFC lub portu USB w komputerze lub smartfonie. Jeżeli użytkownik trafi na fałszywą stronę internetową, klucz bezpieczeństwa automatycznie to wykryje i uniemożliwi podanie danych dostępowych. Urządzenie U2F jest swego rodzaju potwierdzeniem tożsamości, a jego rejestracja jest możliwa w systemach naszej bankowości internetowej bez konieczności wizyty w placówce banku.
Klucze sprzętowe są niewielkie, poręczne i łatwe w użyciu. Z tego względu można zawsze nosić je przy sobie, a ich obsługa zajmuje tylko kilka sekund. Klucz bezpieczeństwa U2F nie magazynuje przy tym żadnych danych. To jedyna metoda dwuetapowego uwierzytelnienia, której nie da się wyłudzić i najlepszy sposób by zadbać o bezpieczeństwo i prywatność. Jeśli użytkownik znajduje się na fałszywej stronie, klucz zabezpieczeń to wykryje i nie poda danych potrzebnych do zalogowania.
Komunikat dotyczący bezpieczeństwa
UWAGA! Oszuści podszywają się pod pracowników Banków, Banku Spółdzielczego, Banków Zrzeszenia BPS, firm informatycznych
Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, przez dowolny komunikator lub w jakiejkolwiek innej formie i nakłaniać Cię do:
przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej,
podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2) lub innych ważnych danych (np. PESEL, skany dokumentu tożsamości),
zainstalowania dodatkowego oprogramowania na komputer lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer),
wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
PRACOWNIK BANKU NIGDY NIE ZADZWONI I NIE POPROSI CIĘ O TAKIE DANE
NIGDY NIE podawaj powyższych danych!!!
NIGDY NIE instaluj dodatkowych aplikacji!!!
NIGDY NIE potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie!!!
PAMIĘTAJ, od CIEBIE zależy, czy oszuści zdołają przejąć Twoje konto i wyczyścić je ze wszystkich pieniędzy!
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc do swojej placówki, pod numer: